Évem rajzokban

by - január 09, 2024



Nincs január rajzos összefoglaló nélkül, ezért most is összeszedegettem a kedvenc alkotásaimat 2023-ból – mégiscsak jólesik visszatekinteni, és látni, honnan indultam, és hová jutottam el az év során. :)

Számomra 2023. az Első [dene]vérig előkészítéséről és megjelenéséről szólt, ezért nem csoda, hogy főképp a történet karaktereit, a regény illusztrációit és a borítót rajzoltam... de aztán tavasszal belevágtam egy teljesen új történetbe is, szóval akadnak még ismeretlen karakterekről készült rajzok is az alábbi felhozatalban. ;)

Hogy számszerűsítsem az elkészült műveimet, idén összesen 169 rajzot fejeztem be, ami pontosan harminckilenccel több a tavalyi eredménynél. Ez amúgy elsősorban az Első [dene]vérig 51 illusztrációjának köszönhető, de ettől még boldoggá tesz, nem is kicsit! :)

De nem is húzom tovább az időt; fogadjátok szeretettel a tavalyi év kedvenceit:

Január: Camilla Hect
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Az évet néhány The Locked Tomb fanarttal kezdtem: az eddig megjelent három kötetből válogattam össze a kedvenc jeleneteimet, hogy illusztráljam őket. A legjobban ezt a Camillát szerettem rajzolni a Nona the Ninth-ból; a hátterére különösen büszke vagyok.
Február: 654 éve házasok
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Februárban elkapott az ihlet, és kitaláltam, hogy egy poszterre emlékeztető triót rajzolok az Első [dene]vérig főbb szereplőiről. A hármasból szerintem ez a darab sikerült legjobban, rajta Alistairrel és Donnával, valamint a háttérben a világ legifjabb hárpiájával, Karával.
találsz róla videót a TikTokomon

Márciusban történt, hogy nekiláttam kettőbe szedni az eredetileg egykötetes regényt, és ez a munka annyira kitöltötte minden szabadidőmet, hogy néhány kósza skiccet leszámítva egyáltalán nem rajzoltam. Bár mindenképpen megérte az a rengeteg szerkesztés, mert sokkal boldogabb vagyok a végeredménnyel, azért utólag belegondolva lazíthattam volna egy kicsit.

Április: Hárpiák
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Áprilisban sikerült befejeznem ezt a hatalmas, brutálisan részletes rajzot a hárpiáimról, ami nemcsak kinyírta a motivációmat, de még rendesen ki is égtem benne – de olyan szinten, hogy utána hónapokba telt belefognom bármibe, ami egy skiccnél bonyolultabb lett volna. Ettől függetlenül még mindig imádom, és büszke vagyok rá, de azóta óvatosabb vagyok. :D
Május: Borítóterv #1
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Decemberben egy teljes bejegyzést szenteltem annak, hogyan született az Első [dene]vérig borítója. Májusban készültem el az első verzióval, amin még Phi sziluettjében volt látható a város, és bár később sokat változtattam rajta, maga a rajz a kedvencem lett mind a színvilága, mind a stílusa miatt.
Június: Borítóterv #2
Procreate, 11" iPad Pro tableten
... és, ha már az első kötethez összedobtam a borítórajzot, a második kötetével sem akartam várni – már csak azért sem, mert azt akartam, hogy passzoljanak egymáshoz. :) Ennek az eredeti verzióján Ingrid sziluettje szerepel, de itt is csak a hátteret tartottam meg és dolgoztam át.
megnézheted majd a második kötet borítóján – ne aggódj, még idén megjelenik! ;)
Július: Nyárest Toszkánában
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Júliusban kicsit összeomlottam, és rá kellett jönnöm, hogy tarthatatlan az addig használt rajzos munkafolyamatom: annyira sok időt vett igénybe, hogy sokszor bele sem mertem kezdeni semmi újba. Szóval szakítottam a régi kontúrommal és árnyékolásommal egy kicsit skiccesebb, de kevésbé leterhelő stílus kedvéért – és elsőként ezt a két úriembert rajzoltam le, akikből rögtön a telefonom háttérképe is vált. :)
Augusztus: Vele nem néznél farkasszemet
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Augusztusban végig az ágyat nyomtam egy bokaműtét után, azaz volt időm tovább kísérletezni az új munkafolyamatommal – és akkor már elkezdtem lerajzolni a készülőfélben lévő történetem szereplőit is. Ezen a képen a fényekre vagyok a legbüszkébb – azt hiszem, érthető, miért. :D

Szeptember: Kandalló és T(h)easütemény
Procreate, 11" iPad Pro tableten
A kezdeti sikereken felbátorodva egyre részletesebb háttereket is elkezdtem rajzolni, bár még mindig keresem az arany középutat a "Hieronymus Bosch is megirigyelné" és a "formátlan színpaca" végletei közt – talán egy nap meg is találom. Mindenesetre még mindig az új karakterek bűvöletében éltem, és ezen a rajzon remekül sikerült eltalálnom a meleg, kuckózós hangulatot. :)
Október: Régi szerelmek
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Októberben ismét rástartoltam a regényillusztrációkra (ezúttal a második kötethez), de mellette azért szántam időt arra is, hogy befejezzek néhány félkész rajzot, amik már hónapok óta kallódtak a skicc-mappámban. Közéjük tartozott ez a rajz is, amelyen Ingrid és egy régi szerelme szerepel.
November: Tengerparti borongó
Procreate, 11" iPad Pro tableten
November végén jelent meg az Első [dene]vérig, ezt pedig néhány részletesebb, kidolgozott hátterű rajzzal is megünnepeltem – továbbá folytattam a skicceim befejezését is. Ezt a Millie-t eredetileg a második kötet borítójára szántam, de közben meggondoltam magam... szóval kapott egy szép hátteret, és önálló rajz lett belőle. Nagyon büszke vagyok arra, ahogyan a tengert sikerült megrajzolnom, az égbolt színeiért pedig odavagyok.
December: Mániám az ólomüveg ablak
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Decemberben nekiláttam a második kötet illusztrálásának, illetve szántam néhány napot arra is, hogy jobban kidolgozzam az új regény világát – így aztán nem kevés rajz született az utóbbihoz, beleértve oldalt a két úriembert, akik rengeteg bonyodalmat okoznak a történetben. Szinte mindig hátulról megvilágítva rajzolom a karaktereimet, de itt különösen szerettem azt, ahogyan a fények átszüremlenek a hajtincseken.

Akadtak olyan hónapok, amikor nagyon nehezen döntöttem el, melyik rajz lesz a befutó – éppen ezért érdemes meglátogatnod az alábbi platformokat is, mert gyakran megosztom a munkáimat:
Imre Viktória Anna - szerzői oldal facebook    |    instagram    |    Bluesky    |    threads    |    TikTok

Ez is tetszhet

0 megjegyzés