#olvaSOKK kihívás

by - december 17, 2019


"Aki nem olvas, ne is írjék" szól a mondás, én pedig tartom magam hozzá: nem csak írom a könyveket, de falom is őket rendesen. Ennek ékes bizonyítéka, hogy idén már háromszor fel kellett emelnem a Reading Challenge-emet Goodreads-en, mert már júniusban elolvastam az egész évre kitűzött mennyiséget.

Gabi találja ki a legjobb kihívásokat, ehhez kétség sem fér, ezért boldogan csórtam el tőle ezt a remek, olvasással kapcsolatos darabot is. Októberben már kitöltöttem Instagramon, most pedig ide is felteszem :D

A kérdéslista, ha valaki maga is kitöltené
01 - a karakter, aki megszerettette veled az olvasást
Nagyon korán kezdtem el olvasni, ezért nincs konkrét karakter aki miatt megszerettem az olvasást, de az első, akit IMÁDTAM, az Fúrfarag volt az Én, te, ő című nyelvtani meseregényből :D

02 - a sztori, aminek élnék a világában
Ezen sokat gondolkodtam, mert a kedvenc világaim általában nem túl élhetőek, de talán Gail Carriger Napernyő Protektorátusának világában ellennék :)

03 - a regény, ami sokkal többet érdemel
A sátánármányosparázsvarázspokolikőrpuncspancslódítóbódítóka. Értem én, hogy A végtelen történet remek, de ez sokkal jobb :D

04 - a regény, ami nem érdemelt ennyit
A varázslók-trilógia Lev Grossmantől. Nem tudom, hogy a sorozat milyen, de nem értem, a könyv miért lett ekkora siker.

05 - TOP3 dolog, amit imádsz egy sztoriban
  1. amikor epekedés helyett egészségesen rástartolnak egymásra a szereplők
  2. jól kiépített világ
  3. SZÓVICCEK
06 - TOP3 dolog, amit utálsz egy sztoriban
  1. szükségtelen szerelmi háromszögek
  2. egymást féltékenységből utáló női szereplők
  3. amikor a konfliktus abból adódik, hogy nem beszélik meg egymással a dolgokat
07 - egy könyv, amit muszájból olvastál el
Üvöltő szelek. Rettenetesen felbosszantott, mert mindenki önző, hülye és nyamvadt benne. (és csak azért nem A kőszívű ember fiai, mert azt nem voltam hajlandó végigolvasni)

08 - tiltólistás szerző / könyv
A szürke ötven árnyalata-sorozat, és lassan Laurell K. Hamilton is ide kerül. Utóbbi miatt vérzik a szívem :(

09 - szerző, akitől mindent elolvasol
Terry Pratchett, Gail Carriger, Neil Gaiman, China Miéville, illetve Yuki Kaori, ha mangát is szabad :D

Sir Terry Pratchett, (balra) Hollókisasszony (középen) és Twilight (jobbra)
10 - életed legfurább könyve
Audrey Niffenegger: Hollókisasszony. Imádtam, de nagyon furcsa volt :D

11 - rossz regény, jó karakterrel
Szerintem Edward egész családja remek volt, és a Twilight sokkal élvezhetőbb lett volna, ha a két főszereplőt hagyjuk a fenébe. Carlisle volt a kedvencem XD

12 - jó regény, rossz karakterrel
Ezen csomót gondolkodtam, de végül nem találtam egyet sem. Nekem a világ mellett a karakterek a legfontosabbak egy könyvben, ezért, ha a karakter rosszul van megírva, akkor a könyvet is rossznak fogom tartani. Attól pedig, hogy nekem nem szimpatikus a karakter, még lehet jól megírva.

13 - könyv, amit a borító miatt olvastál és jó volt
Sok ilyen volt már: Sosehol, Éjszakai cirkusz, Szellemlány, Incarceron

14 - könyv, amit a borító miatt olvastál és pocsék volt
Ezt egy kicsit tágabban értelmezem: a sorozat, amibe a borító miatt kezdtem bele, az Anita Blake, vámpírvadász volt. Imádtam is kb. a 8. kötetig, utána viszont borzasztó csalódás lett belőle, ami miatt még mindig rettentően szomorú vagyok.

15 - a könyv, ami kihúz(ott) egy mély gödörből
Ez a Kraken volt China Miéville-től. Épp A bosszúszomjas doktort írtam, és teljesen meg voltam rekedve benne, amikor a kezembe kaparintottam ezt a könyvet, és három nap alatt ki is olvastam. Amellett, hogy imádtam minden sorát, teljesen be is indította a fantáziámat, így aztán rekordidő alatt meg is írtam a regényt.

16 - fanfiction! olvastál, vagy írtál valaha?
Olvastam és írtam is, főleg a Hellsing mangához és animéhez, de sosem publikáltam egyiket sem. Ó, és egyszer ötödikben írtam egy komplett forgatókönyvet amiben két osztálytársam és a franciatanárnőnk szerepelt a Mátrix világában, Dexter (a Dexter laboratóriumából, nem a sorozatgyilkos) társaságában XD

17 - kedvenc könyved az általános iskolából
Az már olyan régen volt, hogy a kötelezők közül választok, jó? Egri csillagok - abban legalább történik is valami

18 - nehezen koncentrálsz az olvasásra?
Ha épp rengeteg mindenen jár az agyam, akkor igen, de egyébként teljesen el tudok mélyedni egy könyvben akkor is, ha épp fennforgás van körülöttem.

19 - kedvenc klasszikus
Bulgakov: A mester és Margarita

(balról jobbra:) A mester és Margarita, Going Postal, Kincskereső kisködmön, Büszkeség és balítélet
20 - a könyv, amit minden iskolában kötelezővé tennél
Terry Pratchett-től a Going Postal. Magyarul még sajnos nem jött ki, de tele van életre szóló tanulságokkal, anélkül, hogy elvenné az ember életkedvét -- sőt, inkább visszaadja a hitét az emberiségben. Ja, és remekül lehet rajta szórakozni. :D

21 - a könyv, amit kitiltanál minden iskolából
Kincskereső kisködmön. Miért kell már másodikban traumatizálni a gyerekeket?

22 - jegyzetelsz, aláhúzol a könyvekben részeket?
Nem, és aztán sosem jut eszembe semmilyen remek idézet, amikor a kedvenc idézetemről kérdeznek. XD

23 - egy könyv, ami tetszett, de még magad előtt is kínos bevallani
Nem mondanám, hogy kínos, mert felvállalok minden könyvet, ami tetszett, csak magam is meglepődtem rajta: A büszkeség és balítélet volt ez, aminek utolsó fejezeteit a takaróm alatt, zseblámpával olvastam el, mert nem bírtam reggelig várni, hogy megtudjam, mi lesz a vége.

24 - a könyv, ami beparáztatott
Ha jól emlékszem, kettő ilyen volt eddig: az egyik a Callai farkasok Stephen Kingtől, a másik pedig Joseph D’Lacey-től a Hús, pedig az utóbbinál sejtettem, mi lesz, mégis lesokkolt, amikor leesett a tizedik oldalon, hogy mit is olvasok.

25 - könyv, amit elolvastattál a pároddal / barátoddal
Nem szoktam könyveket ajánlgatni/tukmálni (mert én sem szeretem, ha valaki ezt csinálja velem), de ha valaki érdeklődik, annak mesélek arról, amit épp olvasok, és aztán eldöntheti maga, hogy érdekli-e.

26 - a könyv, amihez mindig kötsz egy zenét
A Gyűrűk Ura - Metallica akusztikus gitáron :D Amikor először olvastam, a bátyám mindig Metallica számokat pengetett, emiatt a móriai részről például mindig az Unforgiven jut eszembe.

27 - kedvenc magyar könyv
Szégyen vagy sem, de nincs.

28 - a könyv, amit eszközként használsz
Minden könyvem, amit kutatáshoz szereztem be. Ezek jelenleg főleg történelemmel, okkultizmussal és orvostudománnyal foglalkoznak, és rettentő sok érdekes dolgot tudok meg belőlük. :D

29 - a cucc, amit beszereztél, mert "X"-nek is ilyen volt abban a könyvben
Saját karakter is ér? Mert akkor piros bőrkabát és csíkos sál Lucifer után szabadon :D

30 - egy író, akit felhívtál volna telefonon, miután olvastad a könyvét
Utálok telefonálni, szóval nincs ilyen XD (De Gabinak azért küldtem egy megsemmisült DM-et instán a Remények Jordan számára után, hogy tisztában legyen vele, hogy összetörte a szívemet, és épp a buszon bőgök hazafelé, bele a könyv utolsó oldalaiba XD)

31 - +1 egy dolog, amit megtettél, mert egy könyv inspirált rá
Vavyan Fable Sárkánykönny c. regénye miatt kezdtem el asztrológiával foglalkozni, a tarottal meg, ha jól emlékszem, Joanne Harris Csokoládéja után.

Ha szeretnéd te is végigcsinálni a kihívást akár blogon, akár Instagramon, Gabriella Eldet keresd, nála megtalálod az összes kérdést. Én is itt hagyom a linkjeit, hogy könnyebb legyen a keresés:
Facebook  |  Instagram  |  Tumblr

Ez is tetszhet

0 megjegyzés