Az Őrült Hold alatt második kiadás

by - augusztus 19, 2020


Eredetileg a Botcsinálta trónörökös őszi megjelenéséről szerettem volna itt írni, de az élet úgy hozta, hogy a kiadó döntése miatt a könyv jövőre csúszik. Semmiképpen nem szerettelek volna azonban olvasnivaló nélkül hagyni benneteket, ezért úgy döntöttem, épp itt az ideje elhoznom Az Őrült Hold alatt második kiadását! :)

Az Őrült Hold alatt a második regényem volt. 2013-ban jelent meg az Ulpius-ház gondozásában, a kiadó pedig nem sokkal később csődbe ment. (Ha kíváncsiak vagytok rá, egy önálló bejegyzésben szívesen elmesélem az egészet a saját szemszögemből.) Na de, azóta a regény szinte beszerezhetetlen. Sokatoknak ez a kedvence tőlem, ezért szerettem volna, hogy eljusson az új olvasóimhoz is.

Annak azonban nem sok értelmét láttam, hogy csak úgy fogjam, és az eredeti verziót hozzam ki még egyszer, úgyhogy változtattam rajta. Nem is keveset. Lássuk, mik ezek a változtatások:

Először is, a borító
Volt egy régi illusztrációm Nioba sziluettjével, ami az Ulpiusnak nem tetszett. Ők a Kísértés Rt.-hez hasonló borítót akartak a könyvnek, így került végül Mia az első borítóra. Az új kiadásnál szerettem volna ötvözni a két ötletet, ezért a három hold és a város sziluettje mellett Mia is ábrándosan figyel rajta. Mint mindig, a borító Pándi Réka keze munkáját dicséri.

Én odáig vagyok érte - remélem, Nektek is tetszik!

A szöveg
Nem kell aggódni, a történeten nem változtattam semmit. Itt-ott megtoldottam néhány sorral, máshonnét lecsippentettem egy kicsit, a nyakatekertebb mondatokat pedig kibogoztam, hogy szebben gördüljenek. Valószínűleg az is feltűnik majd, hogy a nézőpontok sokkal rendezettebbé váltak; többé nincs spontán ugrándozás a szereplők fejében.

Az illusztrációk
A húsz fejezetből tizenkilenc teljesen új tusrajzot kapott. Egyedül a tizennnyolcadik fejezet eredetijét hagytam meg, mert… mert úgy jó, ahogy van, na :D

A formátum: e-könyv
Tudom, hogy sokan ragaszkodtok a papírkönyvekhez, de hónapokon át mérlegeltem a lehetőségeket, és végül a digitális kiadás mellett döntöttem. Erre a teljesség igénye nélkül a következő indokaim voltak:
Személyes preferencia
Magam is rengeteg e-könyvet olvasok, és szeretem, hogy bárhol és bármikor elővehetem az olvasmányaimat anélkül, hogy leszakadna a vállam a rengeteg könyv cipelésétől. Az sem hátrány, hogy kedvem szerint változtathatom a betűméretet (és esetenként az oldalak színét is), hogy ne folyjon ki a szemem olvasás közben. :)
Védd a fákat, egyél hódot
Egy másik, manapság igen fontos szempont a környezettudatosság: jobb, ha takarékosan bánunk a papírral és a fákkal, ha megtehetjük. Mindennapossá vált, hogy blogokat és újságot olvasunk a számítógépen, tableten, telefonon – a könyveknek is ott a helyük!
Bárhol, bárkihez eljut
Mivel külföldön élek, nem könnyű magyar nyelvű könyvekhez hozzájutnom: a boltokban magyar irodalmat legfeljebb angolra fordítva lehet kapni, így csak az e-könyv marad. Még így sem egyszerű azonban megtalálni, amit keresek: nem minden kiadó teszi elérhetővé a könyveit digitális formában. Szerettem volna, hogy akinek hozzám hasonlóan nincs lehetősége Magyarországon vásárolni, ahhoz is eljusson a regény.
Költséghatékony
Nekem nincs tőkém magánúton nyomtatott könyvet kiadni, egy kiadó valószínűleg borsos áron adná a papírkönyvet, akinek pedig már megvan az első verzió, nem biztos, hogy szívesen venné meg ugyanazt a történetet még egyszer, talán drágábban is, mint eredetileg. Az Ulpius-ház 2013-ban 3499 Ft-ért árulta az első kiadást, ami már akkor is kifejezetten drágának számított. Örömmel jelentem, hogy ehhez képest a második kiadás ára mindössze 1590 Ft, a könyv pedig a legtöbb olyan magyar könyváruházban elérhető lesz, ahol e-könyvet lehet kapni (hogy a Libri és Bookline pontjaitok is gyűlhessenek vásárláskor ;).
Teljesen testreszabható
A digitális kiadás azt is lehetővé tette, hogy az utolsó karakterig én magam formázzam a könyvet, és büszkén jelentem, hogy nagyon pofás lett! Ha eddig nem voltak jó tapasztalataid az e-könyvekkel, bízom benne, hogy Az Őrült Hold alatt meggyőz róla: digitális könyveket is lehet minőségi formában kiadni.

Egy kis extra
Miért érnéd be egy regénnyel, ha kaphatsz mellé egy vadonatúj novellát és egy részletet egy másik, előkészületben lévő regényből is? A herceg lelke című novella kapcsolódik a regényhez – de nem egészen úgy, ahogy első pillantásra tűnhet. Mivel pedig a Botcsinálta trónörökös jövőre csúszik, úgy döntöttem, legalább egy kis kóstolót adok belőle - illusztrációkkal együtt, természetesen.

Mikor jelenik meg?
Egészen pontosan három nap múlva: augusztus 22-én, szombaton!

Hol tudom beszerezni?
A legtöbb olyan online könyváruházban, ahol magyar nyelvű e-könyvet lehet kapni: ide kattintva elérheted a teljes listát, linkekkel együtt!

De mi van akkor, ha nincs e-olvasóm?
Akkor se csüggedj, ha nem lapul Kindle vagy Kobo a táskádban: ha van okostelefonod, tableted vagy számítógéped, bármelyik tökéletesen alkalmas rá, hogy e-könyvet olvass rajta. Jómagam nemrég a Frankensteint olvastam a mobilomon a kádban, de Az Őrült Hold alatt is remekül olvasható még kis képernyőn is.

Ez is tetszhet

0 megjegyzés