Az Őrült Hold alatt karakterei

by - október 14, 2020

Nyár elején támadt az ötletem, hogy készítsek egy részletes adatbázist a karaktereimhez, és akkor rögtön a legnagyobb fába vágtam bele először a fejszémet: az Elveszett Napokba. Negyven karaktert rajzoltam meg, nagyon szépen is sikerült, és halál boldog voltam vele. Ami meglepett, az az volt, hogy mennyire hasznosnak bizonyult a projekt: napi rendszerességgel használom azóta is rajzoláshoz, egyrészt referenciának, másrészt pedig a színekhez!

Régen, amikor Promarkerrel rajzoltam, mindenhez megvolt a filc, amit szerettem használni: tudtam, hogy Lucifer kabátja a Berry Red, hogy Ambrose haja a Sandstone, Lance szeme pedig a Sky Blue. Persze ez eléggé le is korlátozott, elvégre a teljes készletnek nagyjából a fele van meg, 3-4 darabonként gyűjtögettem össze az évek során, és sokszor megesett, hogy kénytelen voltam behelyettesíteni egyik-másik haj- vagy bőrszínt a fejemben élő helyett olyanra, ami kéznél is volt. (Ezért van az, hogy a mostani, digitális képeimen egyes karakterek bőre vagy haja sötétebb, mint a korábbi rajzokon: előtte egyszerűen nem voltak megfelelő színeim, vagy azok nem keveredtek szépen egymással.)

A digitális rajzolás ebből a szempontból viszont meg is nehezítette az életemet: nem vagyok jó a színekben, nehezemre esik kitalálni, hogy melyek mutatnak jól egymás mellett, és hogy a gyakorlatilag végtelen színskáláról, amit a tabletem nyújt, hogyan válasszam ki a megfelelőt. (Emiatt eleinte az árnyékolással is gondjaim voltak, de ezt azóta megoldottam a különféle blending mode-ok használatával. :D) Megpróbálkoztam persze azzal, hogy miután az első rajzon nagyjából belőttem a színeket, amiket elképzeltem, utána egyenként másolgattam át őket a következő rajzra, mint egy palettát, de ez végtelenül sziszifuszi munka volt – ahhoz pedig túl sok karakterem van, hogy mindegyiküknek külön színpalettát szenteljek.

Miután elkészültem ezekkel a kicsi portrékkal, ez a probléma egy csapásra megoldódott: színezéskor csak fogom az adott karaktert, átmásolom a készülő rajzra, és a pipettával egyszerűen kiválasztom a megfelelő színeket. :D

Most, hogy Az Őrült Hold alatt második kiadása a boltokba került, úgy gondoltam, ideje megmutatnom a szereplőit a maguk színpompájában: ide kattintva elérheted az adatbázist! ;)

Ha pedig még nem olvastad a regényt, de szívesen belemerülnél a történetbe (nem is beszélve az extra tartalmakról), úgy ezen a linken válogathatsz a boltok között.

Ez is tetszhet

0 megjegyzés