Évem rajzokban

by - január 07, 2022

Immár harmadik éve hozom a rajzos évértékelőmet, és egyre jobb leszek a szortírozásban is: ezúttal mindig már az adott hónap végén kiválasztottam a befutót! :D

Összesen 187 rajzot fejeztem be 2021-ben (avagy pontosan 39-cel többet, mint 2020 során), és örömmel jelentem, hogy a mennyiség nem ment a minőség rovására :D 

2021-ben egy régóta húzódó adósságomat kezdtem törleszteni: komolyan belemerültem az anatómiába. Négy különböző anatómiakönyvet vettem, és rendületlenül gyakoroltam, hogy minél biztosabb kézzel rajzoljam a különböző pózokat – mégiscsak szinte kizárólag emberi testeket rajzolok. Érdekes módon még mindig a karok és kezek ábrázolása megy nekem a legjobban, a törzzsel pedig még barátkoznom kell... de ezért fontos a gyakorlás, ugyebár.

Úgy érzem, mostanra alakult ki igazán a digitális rajzstílusom is: tavaly még rengeteget kísérleteztem, és minden hónapban változott a rajzaim kinézete, idén viszont már egységesebbek, és ha időnként változtatok is valamin, akkor sem túl szembeszökő a különbség. Most már pontosan tudom, melyik ecsetemből mit tudok kihozni, ezért még a bonyolultabb rajzaimmal is gyorsabban elkészülök – bár így is akadt olyan, ami 23 órámba került.

Január: Hieronymus Bell nem szeret korán kelni
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Az évem eleje A káoszittas doktor befejezésével telt, ezért nem csoda, hogy rengeteg illusztrációt készítettem a jeleneteiből – ilyen volt ez a Hieronymus is a csinos copfjával. Eredetileg skiccnek indult, de aztán nem bírtam megállni, és színes rajz lett belőle.
megnézheted itt: @imreviktoriaanna instagram
Február: tökélyre fejlesztett chibik
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Régóta szerettem volna kikísérletezni a tökéletes chibi-formát, mert valahogy sosem sikerült egységesre rajzolnom őket. Februárban aztán matematikai útra tereltem a kérdést, és sikerült is előállnom a nyerő méretaránnyal!
megnézhetsz belőlük párat a twitteremen: (Gideon) (Thanatos)
Március: George, a kísértet
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Már nem emlékszem, miféle őrület vitt rá, hogy ezt a hiperbarokk tükröt összedobjam, az eredmény azonban magáért beszél :D Amúgy magát a rajzot is alaposan meg kellett terveznem, hogy George megfelelően átlátszó legyen, és a tükörkép is stimmeljen, de szerintem pofás lett :D
Április: Magnum Opusom
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Az Elveszett Napok befejezése után szinte azonnal belevágtam egy új történetbe, és ezen dolgoztam két szerkesztés közt. Bár nem ez az első illusztráció, amit a főszereplőkről készítettem, ez az egyik kedvencem. Az ólomüveg ablakba egy teljes délutánt fektettem, de megérte.
megnézheted itt: @imreviktoriaanna instagram
Május: Elveszett Napok karakterek
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Tavaly Az Őrült Hold alatt karaktereihez egy háromrészes, összeilleszthető rajzot készítettem instagramra, és úgy döntöttem, Lenore és csapata is megérdemel egy hasonló volumenű művet – ez viszont hatrészes lett :D
megnézheted mind a hatot az instagramomon: (1.) (2.) (3.) (4.) (5.) (6.)
Június: A káoszittas doktor képregény
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Még mindig nehezen állok ellent a képregény-rajzolásnak – de csak kis falatokban vállalkozom rá. Júniusban az új könyv egyik akciódús jelenetét örökítettem meg háromrészes képregényben – természetesen csak hangyányi spoilerrel.
mindhárom képkockát megnézheted az instagramomon: (1.) (2.) (3.)
Július: Szelídítetlen vámpír
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Bár már kialakult a bevett módszerem, időnként azért szívesen kísérletezek – így tettem ennél a rajznál is, ami, bár különbözik egy kicsit a megszokott stílusomtól, szerintem még így is felismerhetően az enyém.
Augusztus: Lucifer print
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Mostanában nem rajzolok annyi Kísértés Rt.-t, de a regény megjelenésének tizedik évfordulójára mindenképpen szerettem volna valami különlegeset alkotni – ez pedig a képen látható, limitált példányszámú print lett. Nincs is kellemesebb egy pokolbéli vérfürdőnél, nem igaz? :D
megnézheted itt: @imreviktoriaanna instagram
Szeptember: Ragyogó Millie
Procreate, 11" iPad Pro tableten
A nyár végére kicsit belezuhantam egy alkotói válságba, ezért ki akartam próbálni egy teljesen új stílust – és ebből lett a „ragyogó hajú karakter portrék” sorozat, amelynek első darabja (Millie) annyira jól sikerült, hogy minden regényemhez rajzoltam néhányat :D
Október: Kísértés Rt. újrarajzolva
Procreate, 11" iPad Pro tableten
A tizedik évforduló alkalmából megszavaztattam veletek, melyik illusztrációból látnátok legszívesebben egy felújított verziót. Végül a második fejezeté nyert, én pedig rengeteget szöszöltem vele, de megérte, mert imádom a végeredményt :)
megnézheted itt: @imreviktoriaanna instagram
November: Vera és Philip
Procreate, 11" iPad Pro tableten
A novemberemet szinte teljesen az Elveszett Napok különféle párosainak rajzolásával töltöttem, és olyan jól sikerült mindegyik, hogy nehezen tudtam kiválasztani, melyik legyen a hónap rajza. Azért döntöttem Vera és Philip mellett, mert ebben a hónapban jelent meg A káoszittas doktor is, amelyben mindketten fontos szerepet játszanak.
megnézheted hamarosan az instámon: @imreviktoriaanna
December: Elliot, a kisangyal
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Decemberben főleg skicceltem, illetve a hónap közepe táján elkezdtem belemerülni az új történetem írásába… de aztán elfogott a vágy, hogy egy kidolgozottabb rajzzal koronázzam meg az évet – ez pedig Elliot lett, amint szokásához híven ellehetetleníti a munkát :D

Ez természetesen nem az összes rajz, amit idén elkészítettem, és a fentiek közül sem töltöttem még fel az összeset. Szép lassan felkerül majd mindegyik a következő platformok valamelyikére, szóval érdemes mind a hármat szemmel tartani:
Imre Viktória Anna - szerzői oldal facebook    |    instagram    |    twitter

Ez is tetszhet

0 megjegyzés