Könyvek, amiket már rég el kellett volna olvasnom

by - április 07, 2022



Mindenkinek ülnek olyan könyvek a várólistáján, amik hosszú évekkel korábban kerültek fel oda, de valahogy mindig akad egy újabb, izgalmasabb olvasmány, ami háttérbe szorítja. Egy idő után már szabályszerűen elsiklik felettük az ember pillantása, amikor olvasnivalót keres – olyan régóta várakoznak ott, hogy szinte a lista szerves részévé váltak...

Természetesen nekem is akadnak ilyen könyvek a várólistámon – alább szemezgettem belőlük néhányat, hátha így megjön a kedvem, hogy végre elolvassam őket :D

Confessions of an English Opium-Eater
Egy angol ópiumevő vallomásai / Thomas De Quincey /
Ezzel a könyvvel az egyetemen találkoztam, amikor a Függőségelmélet órámon olyan irodalmi műveket vettünk sorra, amik a függőséget boncolgatják. Thomas De Quincey önéletrajzi ihletésű regényében a saját ópiumfüggőségéről ír, annak napos és árnyoldalával együtt. Tekintve, hogy az Elveszett Napok egyik főszereplője, Philip is hasonló gondokkal küzd, ráadásul ugyanabban a korszakban, amelyben Quincey könyve játszódik, ideális kutatási anyagnak tűnt. Végül aztán Philip függősége nem kapott olyan hangsúlyos szerepet a sorozatban, ezért a Confessions sem került sorra nálam – de egyszer mindenképpen szeretném elolvasni.

Northanger Abbey
A klastrom titka / Jane Austen /
A gótikus regényekkel kicsit hadilábon állok: imádom az alapötletüket, de valahogy mindig csalódást okoznak, mert a főhősnők (meg a többi szereplő is) túl idegesítők, logikátlanul cselekszenek, végül pedig vagy a hisztéria, vagy a tüdőbaj viszi el őket. Na, A klastrom titka nem ilyen. Jane Austen a kora divatos regényeit vette alapul, és szatírát írt: a főhős, Catherine odavan a sötét, gótikus történetekért, és hajlamos rajtuk keresztül szemlélni az őt körülvevő, teljesen hétköznapi világot. Azt hiszem, nem kell tovább magyaráznom, miért vagyok kíváncsi rá. :D

Fight Club
Harcosok klubja / Chuck Palahniuk /
Mint sokan mások, én is a filmet láttam előbb, és imádtam – szóval nem csoda, hogy az eredeti regényre is kíváncsi voltam. Be is szereztem, mint annak rendje s módja... és azóta is ott ül a polcomon, olvasatlanul. Talán az tart vissza, hogy olyan élmény lesz, mint az Amerikai pszicho volt (film: tökély, könyv: kuka), vagy valahogy sosem sikerült épp erre a sztorira ráhangolódnom – nem tudom, de az biztos, hogy előbb vagy utóbb sorra kerül majd.

A Study in Scarlet
A bíborvörös dolgozószoba / Sir Arthur Conan Doyle /
Sherlock Holmes kalandjaival több formában találkoztam már, de az eredeti regények kimaradtak az életemből – pedig minden adott, amit szeretek: viktoriánus korszak, nyomozás és egy meglehetősen sokoldalú főhős. Mégis, hiába ül a polcon évek óta, eddig még nem nyitottam ki, hogy közelebbről megismerkedjek vele. Talán az is befolyásolt, hogy egy időben a csapból is Sherlock Holmes folyt, szóval most, hogy lecsillapodtak a kedélyek, elképzelhető, hogy végre sort kerítek rá.

Természetesen rengeteg másik könyv is türelmesen várja, hogy végre elővegyem... de a könyvekben épp az a jó, hogy évekkel, évtizedekkel, sőt, akár évszázadokkal a megjelenésük után is felfedezheted őket.

Neked milyen könyvek ülnek a legrégebb óta a várólistádon? Meséld el kommentben! ;)

Ez is tetszhet

0 megjegyzés