Pillants bele a vázlatfüzetembe

by - május 02, 2019


Ahogy egy korábbi bejegyzésben már kifejtettem: amikor nem írok, akkor rajzolok. Nem minden rajzomból lesz azonban sokszor átgondolt, tökéletesített, színezett, beszkennelt és internetre feltett alkotás. Nagy részük csak kedvtelésből születik és sosem jut tovább a vázlatfüzetemnél, ezért gondoltam, a mai bejegyzésben megmutatok nektek néhányat ezekből a rajzokból.

Mit használok:

Seawhite Hardback Square Sketchbook 19.5cm x 19.5cm
Új kedvencem ez a négyzet alakú Seawhite vázlatfüzet. Csinos fekete textilborítása van, kemény fedeles, kényelmes a mérete: 195 x 195 milliméteres. Jó vastag, 140 gsm papír van benne, szóval ha úgy tartja a kedvem, akár akvarellt vagy alkoholos filcet is tudok benne használni anélkül, hogy átütne. A legjobb pedig az, hogy 95 lap, vagyis 190 oldal, szóval jó sokáig ki fog tartani! Még csak két hete vettem, de már tizennégy oldalt telerajzoltam benne, olyan lelkes vagyok miatta :D (Nem fogok mindent megmutatni, ami benne van, mert némelyik rajz tartalmaz spoilereket.)

Fent: uni-ball signo zselés toll, lent: Bic round stic grip golyóstoll
Ami az írószerszámokat illeti, abban nem vagyok válogatós: két kedvenc tollam van, mindkettőből olyan mennyiséget tartok itthon, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni. Az egyik a klasszikus fekete uni-ball signo zselés toll, a másik a Bic round stic grip golyóstoll, ebből a lilát szeretem. A kék golyóstollaktól viszolygok. Mindkettővel szeretek rajzolni, de a vázlatfüzetemben főleg a lila Bic golyóstollat használom: elég száraz fajta toll, szóval nem folyik szét, nem kenődik el (ami esetemben külön előny, ugyanis balkezes vagyok) és tudok vele kifejezetten halvány segédvonalakat is húzni, amik nem zavarnak bele később a kész rajzba.

Azért rajzolok tollal, és nem ceruzával, hogy ne tudjam kiradírozni. A 2019-es évre az egyik fontos célom az, hogy fejlesszem az illusztrációimat, és ebben sokat segít a tollal rajzolás: ha az ember tudja, hogy nem fogja tudni kiradírozni a vonalat, akkor sokkal inkább átgondolja, hová is helyezze el a papíron, nem igaz? De. Nekem legalábbis beválik :D

Nézzünk is bele:

Jelenleg Az Őrült Hold alatt második kiadásán dolgozom és nemrég fejeztem be a szöveg teljes ráncfelvarrását, szóval eléggé tele van a fejem Miával és Lance-szel, ahogy ezt láthatjátok is:
Ez persze nem baj, Mia és Lance csodálatosak. Nézzük, mi van itt: firka, pózok és nézőpontok gyakorlása, illetve a jobb alsó egy lehetséges terv a XX. fejezet illusztrációjához. (És most mondjátok meg, hát nem imádnivalóak, ahogy alszanak? <3 )

Ha már Az Őrült Hold alattnál tartunk, kizárt dolog, hogy megfeledkezzek mindenki kedvenc pékjéről és temetkezési vállalkozójáról, Mr. Solomon Daymare-ről:
Ez a két oldal szintén lehetséges illusztráció tervek, a bal oldali az V. a jobb oldali pedig a XVII. fejezethez. Van itt minden: díszes csészék, kalapok, kulcsok, péksütemények, Mr. Daymare pikkelyes házi kedvence - és még egy Mia-madárka is. Ja, és ha valaki valaha elgondolkodott, milyen pizsamát hord Mr. Daymare, most az is választ kapott a kérdésére.

A végére pedig jöjjön néhány Kísértés Rt. apróság:
Nézzük balról jobbra: a minap azon gondolkodtam, vajon hogyan nézhetett ki a három halottnak hitt démonlány (Urania, Terpszikhoré és Polyhymnia) szóval gyorsan papírra vetettem néhány ötletet. A középső képen Euterpé látható, akit annyira megviseltek a Kísértés Rt. eseményei, hogy felnőtt, mellette pedig Metatron és Jillian, akik a lány angyallá válása után esküdt ellenségek lettek a Mennyben. Jillian ugyanis az egyetlen angyal, aki semennyire nem fél a Helytartótól.

Ennyi lenne. Szeretnétek esetleg a jövőben még ilyen bejegyzést?
Van egy külön rajzos instagramom egyébként, ha valaki szívesen látná a többi rajzomat, ide kattinthat.

Ez is tetszhet

0 megjegyzés