#egyíróélete kihívás

by - július 04, 2019


Leglilább hajú kolléganőm, Gabriella Eld még februárban átültette magyar nyelvre az #egyíróélete kihívást, én pedig szépen végig is vittem, Instagram story highlight formátumban.

Amikor ezt a bejegyzést írom (május közepén) éppen egy másik kihívásban veszek részt (#karakterkontroll) így hát lecseréltem a highlightot az aktuálisra. Egyrészt nem akartam, hogy teljesen elvesszenek a válaszaim, másrészt arra gondoltam, hogy ha valaki nem követ Instagramon, de mégis kíváncsi rájuk, itt megtalálhatja az egészet szépen összeszedve, egy helyen!

Nem csak kimásoltam a válaszaimat, hanem átgondoltam és aktualizáltam őket, szóval akkor is érdekes lehet számodra, ha Instán már láttad. Csapjunk bele:

01. nap - saját könyve(i)m
Megjelenés szerint sorrendben: Kísértés Rt. (2011) Az Őrült Hold alatt, (2013) A bosszúszomjas doktor (2016) és A tébolyult doktor (2019).
1. nap (balra) és 2. nap (jobbra)
02. nap - inkognitó - egy fotó, amin nem vagyok szerző
Ezen a fotón turista vagyok Falkirkben, a Kelpies előtt.

03. nap - "üzemagyag" az íráshoz
Amikor jó vagyok, akkor kávé kókusztejjel, cukor nélkül. Amikor rossz vagyok, akkor fehér forró csoki a Starbucksból.

04. nap - szelfi!
Gyűlölök szelfizni, szóval nagyon ritkán vetemedek rá, de életem értelme olyan nagy lelkesedéssel mutatta meg ezt az ördögös Snapchat filtert, hogy kénytelen voltam lőni egyet.
4. nap (balra), 5. nap (középen) és 6. nap (jobbra)
05. nap - aesthetic montázs egy művedhez
Mióta lefutott ez a kihívás, nagyon rákaptam a montázsok gyártására. Ez most épp nem egy művemhez, hanem egy karakteremhez kapcsolódik, de azért iderakom: Gregory Lancaster, vagyis Lance Az Őrült Hold alattból.

06. nap - egy jó pillanat
Szerintem ez egy remekül elkapott pillanat a 2016-os Könyvfesztiválról. (Holden Rose fotózta egyébként.)

07. nap - hogyan öltözik az író?
Mivel az író Skóciában él, állandó öltözete az esőkabát. (Hat esőkabátom van. Nem vicc.) Ez a piros a kedvencem. Alatta szeretek kényelmes lenni, ami általában leggingset (főleg Blackmilk) csizmát és pulcsit jelent.

08. nap - írópajtik
Luna, a szerkesztőm.
7. nap (balra), 8. nap (középen) és 16. nap (jobbra)
09. nap - az olvasóimról, rajongóimról
Először is szögezzük le, hogy nekem rajongóim nincsenek, nem vagyok én rocksztár. Olvasóim vannak, akik csodásak. Akinek rajongói vannak, az Lucifer.

10. nap - könyves bakancslista
  • Mary Shelley: Frankenstein
  • Aldous Huxley: The devils of Loudun
  • Kathryn Stockett: The Help
  • Gabriella Eld: Ikercsavar krónikák sorozata
  • Dante: Isteni színjáték
  • Thomas Harris: A bárányok hallgatnak
  • Margaret Atwood: The Testaments
11. nap - furcsa hobbid írás közben
Nem hobbi, de furcsa, és írás közben (is) csinálom: a nagy koncentrációban elfelejtek levegőt venni, és ezzel a frászt hozom mindenkire a közvetlen környezetemben.

12. nap - könyves holmijaim
A fizikai könyveimen és az e-olvasómon (Mephistopheles névre hallgat) nincs más.

13. nap - zene az íráshoz
Nincs bevett playlistem, de igyekszem szöveg nélküli zenét választani az íráshoz, nehogy reflexből énekelni kezdjek. Erre remekül megfelel az E.S.Posthumus bármelyik albuma, vagy a legtöbb Apocalyptica szám.

14. nap - a kedvenc (be is fejezett) műved
Ne már, ez olyan, mint egy szülőtől megkérdezni, melyik a kedvenc gyereke. A Kísértés Rt. azért, mert az az elsőszülöttem. Az Őrült Hold alatt, mert arra szavak nincsenek, mennyire imádom Mia és Lance kapcsolatát. Az Elveszett Napok eddigi kötetei meg azért, mert hihetetlenül élvezem építeni azt a világot és a benne élő karaktereket.

15. nap - egy író, akivel szívesen találkoznál
Na, ilyen nincs. Nem azért, mert mindenkit utálok, hanem mert egy ideggörcs vagyok, aki rettenetesen zavarba jön, és megmukkanni sem tud. Mindenkinek jobb, ha csak messziről csodálom őket és olvasom a könyveiket.

16. nap - egy nem-könyves hobbid
A rajzolás túl egyértelmű lenne, szóval mondok mást: tarot kártya. Vetem, viszonylag folyékonyan olvasom, gyűjtöm, csodálom, blogolok róla.

17. nap - legnagyobb gyengeséged írás terén
Túlságosan kötődöm a karaktereimhez, és nehezemre esik szörnyűségeket tenni velük, vagy megölni őket. Persze ettől függetlenül megteszem -- de nagyon nehéz. G.R.R. Martintól emiatt biztos kapnék egy elnéző buksisimit.

18. nap - legnagyobb erősséged írás terén
Szerintem az, ahogyan a karaktereimet építem, és ahogy ezek a karakterek egymásra hatnak, egymással viselkednek, és a közöttük történő interakciók. Erről egyébként meg is kérdeztelek benneteket Instagramon, és a válaszok egyöntetűen a humoromat emelték ki, mint erősséget.

19. nap - a kedvenc íróhelyed
Életem értelme nemrég berendezett nekem egy zugot a kanapén: ott a nyomtatóm, minden rajzos cuccom, lamináló, hosszabbító, töltő a laptopomhoz, kislámpa... szóval igen, a kanapé-zugom.

20. nap - a jutalmad
M&M's - vagy bármi más, aminek nem tudok ellenállni. De leggyakrabban M&M's.
20. nap, (balra) 26. nap (középen) és 27. nap (jobbra)
21. nap - kutatás egy sztorihoz
Ez a szolid kis kupac mind az Elveszett Napokhoz tartozó kutatás:

  • Philip Carr-Gomm: The Book of English Magic
  • Harms, Clark, Peterson: The Book of Oberon
  • Peter MacInnis: A Brief History of Poisons
  • Lindsey Fitzharris: The Butchering Art
  • Lydia Kang: Quackery
  • Judith Flanders: The Victorian House
  • Julian Walker: How to Cure the Plague
  • Liza Picard: Victorian London - Alex Owen: Darkened Room
  • Nellie Bly: Ten Days in a Mad-House

22. nap - egy bölcsesség tőled az íráshoz
Olvass! Rengeteget!
Nemcsak azt a zsánert, amit írsz. Minél többet olvasol, annál inkább rájössz, mi az, ami jól van megírva, és te is át tudod venni azokat a technikákat.

23. nap - karaktergyilkosság
Ez már a 17. napon előkerült, de nem szívesen nyiffantom ki a karaktereimet - csak ha nagyon muszáj. Igaz, cserébe szívszorító haláljeleneteket kapnak. Valamit valamiért.

24. nap - a "meg kell ezt írnom" listám

  • első és legfontosabb az Elveszett Napok harmadik kötete
  • van egy nagyjából háromnegyed regényem, ami Az Őrült Hold alatt univerzumában játszódik és lazán kapcsolódik Lancehez és Miához - lehet, hogy az lesz a következő
  • Kísértés Rt. 2? Igény mutatkozik rá, anyag alakul, csak én nem vagyok teljesen biztos, hogy akarom-e
  • van egy vámpíros sztori a fejemben, de még nem öltött teljesen formát
  • plusz kismillió történetfoszlány, amikkel majd egyszer kezdek valamit

25. nap - borítóinspiráció
Mivel általában illusztrálom, amit írok, ezért fontosnak tartom, hogy a borító passzoljon a rajzokhoz, és ne csak egy random fotó legyen kicsit feltupírozva. Emiatt a könyveim borítóinak minden elemét magam készítem el, majd átadom szakértő kezekbe, mert a Photoshophoz még mindig nem értek túlzottan.

26. nap - az utolsó 5 csillagos olvasmányod
Amikor a kihívást csináltam, akkor Terry Pratchett-től volt az I Shall Wear Midnight, de most épp Mira Grant Newsflesh sorozata.

27. nap - a karaktered, akibe a leginkább szerelmes vagy
Őszentsége I. Augusta - nem a semmiért van rám tetoválva.

28. nap - muti a kézírásod/aláírásod!
Most minden grafológus messzemenő következtetéseket vonhat le... Extra infó, ha már az írásnál tartunk: balkezes vagyok.

29. nap - a kedvenc mondat, amit valaha írtál
Ez nem volt könnyű. Nem a kedvenc, amit valaha írtam... de az aktuális kedvenc: "Falfehéren fordultam Őszentsége felé. Ő csak somolygott - valahogy úgy, mint a macska, mielőtt miszlikekbe tépi az egeret -, és lassan odasétált hozzám. A cipője sarka minden koppanással gyököt vont a bátorságomból."

30. nap - a kedvenc főgonoszod
Ha a sajátom, akkor Lucifer. Ha nem sajátom, és csak könyveket vehetünk figyelembe, akkor Claudius a Hamletből, vagy III. Richárd. Ha mangára vagy animére is kitérünk, akkor a bőség zavara áll fenn.
Ja, és Zordon. Az első gyerekkori szerelmem.

És ezzel vége is.
Ha szeretnéd te is végigcsinálni a kihívást akár blogon, akár Instagramon, Gabriella Eldet keresd, nála megtalálod az összes kérdést. Én is itt hagyom a linkjeit, hogy könnyebb legyen a keresés:
Facebook  |  Instagram  |  Tumblr

Ez is tetszhet

0 megjegyzés