Évem rajzokban

by - január 06, 2021


Tavaly februárra csúsztam az évértékelő rajzos bejegyzésemmel, szóval idén felelősségteljes felnőtt módjára már novemberben elkezdtem kiválogatni a kedvenceimet.

2020. számomra a kísérletezésről szólt, és ez szerintem ebből a listából kiválóan látható. A skicceimet nem számítva összesen 148 rajzot készítettem, ami 2-3 naponta egy befejezett művet jelent – szerintem még soha életemben nem alkottam ennyit, és ennek is köszönhető, hogy rohamosan fejlődöm. :) 

Továbbra is a Procreate rajzprogramot használom, ár-érték arányban szerintem verhetetlen. Rengeteg színezési és árnyékolási technikát kipróbáltam vele, egy csomó különböző ecset-csomagot letöltöttem, sőt, még saját egyéni ecseteket is készítettem. Vannak kedvenceim, de még nincs meg a tökéletes kollekció.

Folyamatosan keresem a stílusomat, és mivel sajnos limitált szabadidővel rendelkezem, ez ideális esetben egy olyan módszert jelentene, amivel a lehető legrövidebb idő alatt tudok egy minden igényemnek megfelelő illusztrációt elkészíteni.

Január: Elliot fridzsider-illusztráció
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Úgy volt, hogy a 2020-as Könyvhéten jelenik meg a Botcsinálta trónörökös, ezért az év elején belehúztam az illusztrációkba, és el is készültem velük… aztán persze a koronapestis miatt a megjelenés jövőre tolódott, de legalább minden készen áll hozzá. :D
megnézheted a Botcsinálta trónörökös c. regényemben, amint megjelenik
Február: Robert és Elizabeth Milford
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Avagy kalandozásaim a hátterek világában. Ennél a rajznál kezdtem először úgy igazán odafigyelni arra, hogy a karakterek belepasszoljanak az őket körülvevő környezetbe. Elliot szülei amúgy is a szívem csücskei, és már nagyon érett, hogy lerajzoljam őket.
Március: karantén skiccek
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Itt beütött a járványhelyzet, én meg úgy döntöttem, kell némi vidámság is ebbe a káoszba, ezért utánajártam, hogyan viselnék a karantént az Elveszett Napok szereplői.
megnézheted itt: @imreviktoriaanna instagram
Április: Mia és Lance csók
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Áprilisban kísérleteztem kicsit azzal, hogy a regényeim néhány konkrét jelenetéhez illusztrációkat rajzoltam. Ez az Őrült Holdas volt az első darab, és szerintem kifejezetten jól sikerült, különösen az árnyékolása. :)
Május: egy régi karakter
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Májusban ráncfelvarrtam egy ősrégi karakteremet 2008-ból, és annyira belelendültem, hogy kapott egy színes rajzot is. Azon ritka pillanatok egyike volt ez, amikor élvezettel szöszöltem a háttérrel is - alig várom, hogy többet mesélhessek róla :D
Június: Lenore és Septimus
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Ez a rajz emlékeztetett rá, mennyire imádom a drámai árnyékolást, és remekül passzolt a telefonomra is záróképernyőnek. :D (Ez persze Lenore-t nem teszi boldogabbá.) Ja, és fun fact: egy rajzos facebook csoportból kitiltottak miatta! Sosem kaptam rá indoklást, és a szabályzatban sem találtam olyan pontot, amit áthágott volna, szóval ez az év egyik rejtélye marad :D
Július: Octavia szabadjára engedi a hatalmát
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Az Elveszett Napok harmadik kötetén dolgozva egyre több olyan jelenetet írtam, ami szinte ordított, hogy illusztráljam. Az egyik ilyen lett Octavia, amint szabadjára engedi a hatalmát. Rengeteget dolgoztam a hátterén is, és rettentően büszke vagyok rá.
Augusztus: Mia és Lance rózsaszínben
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Augusztus végén jelent meg Az Őrült Hold alatt második kiadása, én pedig teljesen rázanzultam ismét a szereplőire. Mia és Lance nagyon közel állnak a szívemhez, és igazán megérdemeltek már egy szép, boldog rajzot.
Szeptember: a legszebb Hieronymus Bell
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Hieronymus Bellt mindig élvezet rajzolni, ezért ahogy fejlődöm, és keresgélem a saját stílusomat, újra és újra előkerül. Itt épp az Alkony-ház irodájában üldögél az asztal szélén, és roppant elégedett magával. Micsoda franc.
Október: Mr. és Mrs. Hope
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Manapság nem rajzolok annyi Kísértés Rt.-t, mint tíz évvel ezelőtt (érthető okból), de Phaniel és imádott neje olyan tökéletesen sikerültek már a vázlaton is, hogy egyszerűen muszáj volt kidolgoznom őket.
November: rohadt mérges Lenore
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Nem a világ legbonyolultabb rajza, de szerintem remekül elkaptam Lenore arckifejezését – és egyben állandó hangulatát a harmadik kötetben. XD
December: a Tanács hölgyei
Procreate, 11" iPad Pro tableten
Legjobban arcokat szeretek rajzolni, ezért összeszedtem a Setét Tanácsának nőnemű tagjait egy közös portré erejéig, és kísérleteztem egy újfajta színezési technikával is. Imádom a végeredményt, szerintem fogok még ebben a stílusban alkotni 2021-ben is :)

Ez természetesen nem az összes rajz, amit idén elkészítettem, és a fentiek közül sem töltöttem még fel az összeset. Szép lassan felkerül majd mindegyik a következő platformok valamelyikére, szóval érdemes mind a hármat szemmel tartani:
Imre Viktória Anna - szerzői oldal facebook    |    személyes instagram    |    twitter

Ez is tetszhet

0 megjegyzés