Három könyv, amit még idén el szeretnék olvasni

by - szeptember 03, 2021

Az olvasó embernek van várólistája és vannak a könyvei, amiket most azonnal, lehetőleg egyszerre és megszakítás nélkül akar elolvasni, függetlenül attól, hány másik kötet ücsörög talán évek óta azon a bizonyos várólistán.

Arra gondoltam, mutatok hármat azokból a könyvekből, amikre rettentően kíváncsi vagyok, ezért még idén szeretném elolvasni őket.

Mexican Gothic (balra) | A Memory Called Empire (középen) | The Mercies (jobbra)
Silvia Moreno-Garcia: Mexican Gothic

Azóta szemezek ezzel a könyvvel, hogy megláttam a Goodreads tavalyi közönségszavazásán: a cím, a borító és a szerző is ígéretesnek tűnt, hát még a fülszöveg! A gótikus irodalmat mindig szerettem a maga bizarr, végletes toposzaival, de egyáltalán nem bánom, ha a főhősnő életképesebb a tizenkilencedik századi elődeinél – márpedig a Mexican Gothic Noemíje kifejezetten belevalónak tűnik. Az '50-es évek Mexikója is olyasmi, amivel sosem találkoztam még az olvasmányaimban, ráadásul úgy hírlik, kifejezetten véres és felkavaró a történet: egyszóval nekem való, és alig várom, hogy belevághassak.

Ha felkeltette az érdeklődésed, jó hír, hogy épp most jelent meg magyarul is: a Főnix Astra hozta ki a Könyvhétre Mexikói rémtörténet címmel ;)

Arkady Martine: A Memory Called Empire

Ezt a könyvet eredetileg életem értelme nézte ki magának, de minél többet hallok róla, annál jobban érdekel, ráadásul a Hugo-díjat se vágják oda csak úgy minden könyvhöz :D

A sci-fi nem tartozik a kedvenc műfajaim közé, de amikor a politikán és az intrikán van a hangsúly egy történetben, akkor a körítése tulajdonképpen mindegy is, mert nagy a valószínűsége, hogy imádni fogom. Épp ezért szemezek egy ideje ezzel a könyvvel is, amely egy sorozat, a Teixcalaan első kötete, és egy fenyegetően terjeszkedő birodalom, valamint egy űrállomásról érkezett nagykövet áll a középpontjában – akinek szinte a kinevezése első pillanatától aggasztó fordulatokkal kell szembenéznie.

Kiran Millwood Hargrave: The Mercies

A szerző nevével akkor találkoztam először, amikor a Főnix Könyvműhely könyvheti megjelenéseit nézegettem, és mert a Tinta és csillagfény érdekesnek tűnt, a nyelvezetét is mindenütt méltatták, ezért átfutottam a többi megjelent művét is, hátha szembejön egy idősebb korosztálynak írt könyve is. Így akadtam rá erre a valós eseményeken alapuló történelmi regényre.

A tizenhetedik században, egy apró norvég városkában járunk, ahol egy rettenetes vihar az összes halászt – egyúttal pedig a teljes hímnemű lakosságot – kiirtotta, magukra hagyva a nőket, akik kénytelenek maguk boldogulni a szokatlan helyzetben. Ebbe a sajátos közösségbe érkezik meg egy skót boszorkányvadász a feleségével, és elhatározza, hogy bármi áron, de rendet tesz.

A fenti három regényben jóformán semmi közös nincs – azt leszámítva, hogy nő írta őket. De mostanában ritkán csalódom az olvasmányaimban, ezért biztos vagyok benne, hogy mindhármat szeretni fogom :D

A te idei olvasmánylistádra milyen könyvek kerültek? Meséld el kommentben!

Ez is tetszhet

0 megjegyzés