20 kérdéses könyv tag

by - május 07, 2022

Néha kedvem támad egy ilyen kevés agysejtet igénylő válaszolgatós játékhoz. Sajnos a tag eredeti megalkotóját nem sikerült megtalálnom: én a Reading Ladies Book Club oldaláról szedtem le, és magyarítottam. Nem jelölök meg senkit, de ha kedved van hozzá, töltsd ki nyugodtan ^^

1. Hány könyv után lesz túl hosszú egy sorozat?
Szerintem a legegészségesebb hossz három és öt kötet között van valahol, de ez is történetfüggő: ha sok szálon futunk, akkor el tudok képzelni több kötetet... de sajnos sokszor látom azt, hogy szerzők csak a dráma kedvéért bonyolítanak tovább egy amúgy lezárt történetet.

2. Hogyan érzel a függővégekkel kapcsolatban?
Csakis olyan könyv végén tartom etikusnak, aminek folytatása is van vagy lesz – máskülönben puszta hatásvadász lustaság a szerző részéről.

3. Puha- vagy keményborítós?
Puhaborítós: könnyebb olvasni, szállítani és általában olcsóbb is. A halálom a külső papírborító a keményborítós könyveken, mindig első dolgom leszedni.

4. Kedvenc könyved?
Ez olyasmi, ami állandóan változik, de a jelenlegi kedvenc Terry Pratchett-től a Going Postal.

5. Legkevésbé kedvelt könyved?
Kövezzetek meg, de Emily Brontëtől az Üvöltő Szelek – de vetekedik az első helyért Lev Grossman Varázslók-trilógiája is.

6. Szerelmi háromszögek – igen vagy nem?
Ha jól és hihetően van kidolgozva, akkor hajlandó vagyok elviselni, de amúgy nem szeretem.

7. A legutolsó könyv, amit egyszerűen nem tudtál befejezni?
Charlaine Harristől a Dead Until Dark, avagy a Sookie Stackhouse-sorozat első része. Talán öt fejezetig jutottam benne, aztán nem bírtam tovább.

8. Mit olvasol éppen?
Mo Xiang Tong Xiu-tól a Heaven Official's Blessing első két kötetét. A Grandmaster of Demonic Cultivationt imádtam, szóval nagyon kíváncsi voltam erre a sorozatára is.

9. Melyik könyvet ajánlottad valakinek legutóbb?
Marissa Meyer Holdbéli krónikáit – az idei év eddigi legpozitívabb meglepetése volt.

10. Legrégebbi könyv, amit valaha olvastál?
Ez alighanem Homérosz Íliásza lesz. :D

11. Legújabb könyv, amit olvastál?
Mostanában ritka, hogy valamit azonnal a megjelenés után olvasok el, de a legújabban megjelent olvasmányaim közt van A lányok titkos élete Gabriella Eldtől és a Captive in the Underworld Lianyu Tantól.

12. Kedvenc íród?
Terry Pratchett. Sokáig halogattam a könyveit, és valószínűleg az sem segített, hogy időrendben kezdtem el a Korongvilágot olvasni, de amint elértem a Városi Őrség kötetekig, nagyon megszerettem, ahogy ír: nemcsak a szóvicceit és a karaktereit, hanem az érzékenységét is, amivel a társadalmi problémákat mutatja be.

13. Inkább megveszed, vagy kikölcsönzöd a könyveket?
Régebben rengeteget jártam könyvtárba, és most is szeretnék, de amióta főleg e-könyveket olvasok, szívesebben vásárolom meg őket, így ugyanis később bármikor újraolvashatom, amihez kedvet kapok.

14. Népszerű könyv, amit te ki nem állhatsz?
Sok olyan könyv van, ami úton-útfélen szembejön, én viszont semmi szín alatt nem akarom elolvasni, mert vagy a koncepció taszít, vagy a leírás alapján nagyon nem az én világom. Azok közül, amiket olvastam is, ilyen az Üvöltő Szelek, A Szigetvilág varázslója, az Alkonyat-sorozat és a Dűne.

15. Szamárfül, vagy könyvjelző?
Könyvjelző, a szamárfül túl vandál dolog nekem. :D Könyvjelző gyanánt viszont a legváltozatosabb célszerszámokat használom: blokkot, papírzsebkendőt, tarot kártyát...

16. Könyv, amit bármikor újra tudsz olvasni?
Neik Gaimantől és Terry Pratchett-től a Good Omens – volt időszak, amikor minden évben újraolvastam. :)

17. Tudsz olvasás közben zenét hallgatni?
Bármikor tudok zenét hallgatni, legfeljebb az változik, hogy mit: íráshoz például csak instrumentális darabok jöhetnek szóba. Olvasásnál nincs ilyen megkötésem.

18. Egy nézőpont, vagy több nézőpont?
Mindkettő jöhet, de a több nézőpontot jobban szoktam szeretni, mert úgy kisebb az esélye, hogy benne ragadok egy olyan szereplő fejében, akit ki nem állhatok.

19. Egy ültő helyedben olvasol el egy könyvet, vagy több nap alatt?
Gyorsan olvasok, de általában egy decens terjedelmű regényhez még nekem is szükségem van pár napra – már csak azért is, mert dolgoznom is kell. :D

20. Kiket jelölsz meg?
Nem vagyok a jelölgetés híve: ha tetszik a tag, vidd nyugodtan! ;)

Neked mik az olvasási szokásaid? Vannak könyvek, amik mély nyomot hagytak benned? Meséld el kommentben!

Ez is tetszhet

0 megjegyzés